Sakoma, kad galėtum padėti, pirmiausia turi suprasti. Disleksija yra sudėtingas, daugiaplanis sutrikusio mokymosi skaityti ir rašyti raidos atvejis, kuriam suprasti reikia ne vienos srities susistemintų mokslinių žinių. Disleksija nėra iš pirmo žvilgsnio akivaizdžiai „matomi" skaitymo ir rašymo sunkumai. Dėl žinių apie disleksijos riziką ir prevenciją ikimokykliniame amžiuje stokos, dažniausia mokymosi skaityti ir rašyti sunkumus pastebime tik vaikui pradėjus lankyti mokyklą. Neatpažinti disleksija turintys vaikai sulaukia nemažai mokytojų ir tėvų kritikos bei nesupratimo, o užaugę sunkiai prisitaiko raštingoje visuomenėje.
Lietuvoje disleksija yra vis dar „neištyrinėta" mokslininkų žemė. Todėl ši knyga „Disleksijos archipelagas" yra lyg orientyras nežinomoje teritorijoje tiems, kurie ieško atsakymų į klausimus, kodėl kai kuriems asmenims sunku išmokti taisyklingai ir sklandžiai perskaityti bei užrašyti žodžius, kaip atpažinti disleksija turinčius vaikus, paauglius ir suaugusiuosius, kokių sunkumų jie patiria ir kaip prisitaiko raštingumą vertinančioje visuomenėje, kokie jų stiprybės šaltiniai ir kas padeda jiems pasiekti sėkmę?