Anotacija
Kodėl kvailybei nėra galo, o mokslas toks ribotas?
Monografija "Apie mokslą, tiesą ir pažangą" - tai mokslinė knyga apie mokslą. Šioje knygoje apie mokslą kalbama glaustai ir suprantamai. Knyga leidžia ne tik iš arčiau ir giliau pažvelgti į mokslo vertę ir prasmę, bet skatina mokslo sklaidą bei jo kokybės gerinimą. Joje skaitytojas ras ne tik mokslo supratimo pagrindus, bet galės susipažinti ir su senojo, ir naujojo mokslo privalumais bei trūkumais.
"Rašydamas monografiją siekiau, kad: 1) knyga būtų suprantama plačiam skaitytojų ratui (todėl pasirinkau enciklopedinį stilių), 2) glausta, 3) originali ( stengiausi pateikti naujų įdėjų , hipotezių), 4) kritiška.
Tikiuosi, kad tas, kuris perskaitys šią knygą, ne tik aiškiau supras, kas yra mokslas, tiesa ir pažanga, bet gebės tiksliau ir logiškiau perteikti savo mintis, geriau atskirs melą nuo tiesos, mažiau klys ir nesileis klaidinamas kitų."
Autorius
Knyga "Apie mokslą, tiesą ir pažangą" skiriama įvairių studijų krypčių studentams, doktorantams, jauniems ir patyrusiems mokslininkams, mokytojams, politikams ir visiems blaiviai mąstantiems žmonėms, kurie domisi šiuolaikiniu mokslu, moksliniu, dalykišku, kritišku, orginaliu bei blaiviu mąstymu.
TURINYS
TURINYS
Pratarmė / 7
1. Įvadas / 9
2. Trumpas mokslo terminų aiškinamasis žodynas / 13
3. Apie mokslo misiją ir struktūrą / 67
4. Apie senąjį ir naująjį mokslą / 73
5. Apie mokslinį metodą / 85
6. Apie socialinius ir gamtos mokslus: „minkštieji" ir „kietieji" mokslai / 103
7. Apie mokslinę publikaciją / 109
8. Apie pažangą kaitą laisvę ir demokratiją / 117
9. Sudėtingųjų dinaminių sistemų elgsenos principai, dėsniai ir praktika / 129
10. Mokslinio metodo plėtra mokyklose ir universitetuose. Būtinybė ar mada? / 137
11. Mokslinio mąstymo bruožai kasdieniame gyvenime. Kaip atskirti tiesą nuo melo? / 143
12. Kaip atpažinti ir ugdyti talentus? / 151
13. Apie tyrimo programas. Ar ne pats metas mokslininkams vienytis? / 163
14. Mokslo galimybės ir ribos. Ką gali ir ko negali mokslas? / 169
15. Intuityvus pažinimas moksle / 173
16. Integruotas mokslinis pažinimas. Kaip sujungti protą faktus, patirtį, intuiciją ir jausmus? 177
17. Mokslų karai / 183
18. Kodėl kvailybei nėra galo? / 189
19. Protingas - "bukas" ("aklas" - žmogus / 193
20. Dešimt klausimų, į kuriuos dar nėra atsakymo / 195
21. Pagrindinės išvados / 197
Lieratūra / 203